راهنمای خرید مبل

 

 راهنمای خرید مبل

هنگام انتخاب مبل جدید می‌توان موارد زیادی را در نظر گرفت. درست کردن آن بسیار مهم است، زیرا برخلاف لوازم جانبی که به طور طبیعی در طول زمان تغییر می‌کنند، مبل شما به عنوان سنگ بنای خانه و طرح دکوراسیون انتخابی شما عمل می‌کند. راهنمای خرید مبل ما اینجاست تا به شما کمک کند تا این تصمیم را کمی آسان تر کنید. ما چهار زمینه کلیدی را که در جستجوی مبل عالی خود باید در نظر بگیرید را گردآوری کرده ایم.



two seater sofa



فریم یا کلاف

یک قاب محکم برای یک مبل راحت و با کیفیت ضروری است. بهترین قاب های مبل از چوب سخت خشک شده در کوره ساخته می شوند. چوب سبز می تواند در اثر خشک شدن، منقبض شود، ترک بخورد یا پیچ خورده شود. خشک کردن در کوره، رطوبت را قبل از اینکه صنعتگران شروع به شکل دادن به قاب کنند، از بین می برد و اطمینان حاصل می کند که مبل شکل و ثبات خود را در طولانی مدت حفظ می کند. ساخت قاب با کیفیت شامل اتصالات چسب دار، رولپلاک و پیچ نیز می باشد. بلوک های تقویت کننده باید برای پشتیبانی بیشتر در گوشه های قاب وصل شوند. قاب های ساخته شده از تخته سه لا و تخته خرده چوب که با منگنه ها در کنار هم نگه داشته می شوند، در طول زمان پابرجا نمی شوند و باید از آنها اجتناب شود. اگر باید مبل بدون قاب خشک شده را انتخاب کنید، برای پشتیبانی بهتر، تخته سه لا 11 تا 13 لایه را به تخته سه لا 5 تا 7 لایه انتخاب کنید.


 پیدا کردن اندازه مناسب

انتخاب سبک مناسب برای فضای زندگی شما

انتخاب موادی که برای سبک زندگی و طرح رنگ شما مناسب است

انتخاب فضای داخلی مناسب برای شما


پیدا کردن اندازه مناسب

برای اطمینان از اینکه مبل جدید شما اندازه مناسبی برای فضای نشیمن شما خواهد داشت، مهم است که نه تنها منطقه ای که مبل جدید شما قرار می گیرد، بلکه میزان دسترسی به آن منطقه را نیز اندازه گیری کنید. ابعاد حداکثر ارتفاع، عرض و عمق را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای سایر مبلمان و مسیرهای پیاده روی خود دارید. برای اینکه بتوانید مبلمان پارکر نول خود را در فضای خود تجسم کنید، سعی کنید روزنامه بگذارید تا نقشه مبل جدیدتان را مشخص کنید.


انتخاب سبک مناسب برای خود و خانه شما

هنگامی که اندازه مناسب فضای خود را پیدا کردید، به بخش هیجان انگیز می رسیم! پیدا کردن سبک مناسب برای خود و خانه شما.

در مجموعه‌های گسترده‌ای برای مطابقت با همه سلیقه‌ها و خواسته‌ها داریم. چه به دنبال یک مبل کلاسیک با حسی جاودانه باشید، چه چیزی مدرن‌تر که بیانیه‌ای داشته باشد، ما گستره انتخابی داریم. و هنگامی که استایل خود را انتخاب کردید، ما طیف وسیعی از گزینه ها را برای انتخاب در اختیار داریم تا نه تنها بتوانید سالنی را که دوست دارید طراحی کنید، بلکه راحتی مناسب را برای خود بیابید.


انتخاب پارچه یا چرمی که برای سبک زندگی و طرح رنگ شما مناسب است

سوال قدیمی، پارچه یا چرم؟ هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، اما انتخاب موادی که به بهترین وجه مناسب سبک زندگی شما باشد، مهمترین بخش است.

هنگام انتخاب بین پارچه و چرم، مهم است که نحوه استفاده از مبل شما و محل قرارگیری آن را در نظر بگیرید. هر کدام را که انتخاب می کنید ضروری است که دستورالعمل های مراقبت پس از آن را رعایت کنید تا مطمئن شوید که مبل شما ظاهر زیبای خود را حفظ می کند.

امروزه طیف گسترده ای از پارچه های مبلی در رنگ ها و بافت های مختلف موجود است. اما قبل از انتخاب پارچه برای اثاثه یا لوازم داخلی خود، کمی زمان بگذارید و به سبک زندگی خود فکر کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. شما ممکن است عاشق بافت نازک شنل باشید، اما اگر گربه ای با چنگال دارید، بهتر است در مورد آن تجدید نظر کنید. خانواده‌ای با کودکان، حیوانات خانگی یا بزرگسالانی که دوست دارند شام خود را روی مبل بخورند، باید به دنبال پارچه‌ای با کارایی کم باشند.


الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان، پشم، ابریشم و ابریشم مصنوعی به عنوان روکش راحت هستند، اما اغلب به نگهداری بیشتری نسبت به الیاف مصنوعی نیاز دارند. بسیاری از الیاف طبیعی می توانند در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا کپک در آب و هوای مرطوب آسیب ببینند. ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی یک راه عالی برای ایجاد حس نرمی است، اما استحکام مبل شما را بهبود می بخشد.


الیاف مصنوعی مانند پلی استر، الفین و نایلون گزینه های قوی و مقاوم در برابر لکه هستند. با این حال، الفین و نایلون مستعد آسیب خورشید هستند. اگر پارچه‌های ساخته شده از این الیاف را انتخاب می‌کنید، باید از پوشش‌های پنجره یا روکش‌های پایین پنجره برای جلوگیری از محو شدن استفاده کنید. این الیاف همچنین در صورت استفاده زیاد از آنها برای قرص مناسب هستند. اگر پارچه اثاثه یا لوازم داخلی ترکیبی طبیعی/مصنوعی شما حاوی بیش از 50 درصد از این الیاف مصنوعی است، انتظار داشته باشید که قرص شود. پارچه های میکروفیبر (ساخته شده از پلی استر یا نایلون) یک گزینه محبوب برای اثاثه یا لوازم داخلی هستند. آنها در لمس نرم هستند و محکم بافته می شوند، بنابراین بادوام و مقاوم در برابر لکه هستند. پارچه های میکروفایبر در رنگ های بسیار متنوعی موجود است.


پارچه های پرز مانند شنل، مخمل و بوکل به دلیل توانایی آنها در پوشاندن خاک و مقاومت در برابر سایش در مناطق پر رفت و آمد محبوب هستند. مخمل پنبه ای در خرد شدن مشکل دارد و می تواند علائم مسیر را نشان دهد. جین و پارچه جناغی گزینه‌های بسیار خوبی برای یک حس غیررسمی هستند که در استفاده روزانه قابل قبول است.


انتخاب فضای داخلی خود - آیا به دنبال چیزی هستید که در آن غرق شوید؟

اگر به دنبال یک نشستن آرام تر، با راحتی در سینک هستید، ما یکی از فضای داخلی زیر را توصیه می کنیم.


فیبر Encore

Encore Fiber تمام راحتی داخلی فیبر را همراه با دوام و کاربردی بودن فوم اضافه می کند. فناوری Encore Fiber ما به‌ویژه برای بازیابی شکل و حفظ چاق بودن آن طراحی شده است، برخلاف صندلی‌های الیافی استاندارد که برای حفظ شکل خود نیاز به نگهداری بیشتری دارند.


فیبر

فضای داخلی فیبر نرم، عمیق و جذاب است. ارائه آن «غرق شدن» آرامش‌بخش در آسایش عالی که پارکر نول همیشه به آن شهرت داشته است. مهم است که در نظر داشته باشید که فضای داخلی فیبر برای حفظ ظاهر، شکل و نشستن راحت خود نیاز به پر کردن و چرخاندن منظم دارند.


فیبر فیوژن

فضای داخلی فیوژن فیبر بالشتک نرم و عمیقی را ارائه می دهد، با دوام اضافه ای که از داخل فوم به دست می آورید، به این معنی که تعمیر و نگهداری کمتری مورد نیاز است.


کوالوفیل

Quallofil Fusion در مجموعه‌ای از صندلی‌های کلاسیک ما موجود است. این صندلی‌های داخلی هر چند وقت یک‌بار به شکل اولیه خود بازمی‌گردند و ظاهر زیبای خود را حفظ می‌کنند و بسیار نرم و جذاب برای نشستن هستند.


انتخاب فضای داخلی خود - آیا به دنبال یک نشستن محکم تر هستید؟

اگر به دنبال یک نشستن محکم، ثابت و حمایتی هستید، ما یکی از فضای داخلی راحتی زیر را توصیه می کنیم.


فوم راحتی ممتاز

فوم  ما دارای یک هسته فوم با رویه فوق العاده نرم است که با فرم بدن شما مطابقت دارد. این صندلی‌ها بهبود می‌یابند و شکل خود را به زیبایی حفظ می‌کنند و تضمین می‌کنند که هر بار که می‌نشینید تجربه‌ای فوق‌العاده راحت خواهید داشت.


فوم

صندلی های فوم راحتی سخاوتمندانه را با دوام زیاد ارائه می دهند و برای حفظ شکل خود به نگهداری کمتری نیاز دارند.


کوسن ها

همه بالشتک‌های پراکنده ما با گزینه‌های داخلی پر یا فیبر عرضه می‌شوند. فضای داخلی پر جلوه ای آرام را ارائه می دهد و نیاز به پر کردن روزانه دارد، در حالی که فضای داخلی فیبر شکل خود را حفظ می کند و نیاز به نگهداری کمتری دارد. فضای داخلی فیبر نیز گزینه خوبی برای کسانی است که ممکن است مستعد هر گونه حساسیت باشند

برای پرکردن کوسن مبل ها به تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر می توان از چند متریال مختلف استفاده کرد. پرها و پرها نرم‌ترین کوسن‌ها را ایجاد می‌کنند و از نظر بسیاری بهترین انتخاب برای کوسن‌ها است. کوسن های پایینی با کیفیت بالا باید دارای تیک تیک ضد افت در زیر پارچه اثاثه یا لوازم داخلی باشند. تیک تیک یک پارچه محکم بافته شده است که از نفوذ پرهای ریز به داخل پارچه و فرار از کوسن جلوگیری می کند. بالشتک هایی که با هیچ چیز دیگری پر شده اند، نیاز به نگهداری زیادی با کرک کردن مکرر و حتی روزانه دارند. آنها همچنین دارای بالاترین قیمت هستند. معمولاً از داون در ترکیب با مواد دیگر استفاده می شود. Blendown مخلوطی از پر، پر و الیاف پلی استر است. پدهای مخلوط دور فوم با چگالی بالا یا فنرهای با پوشش فوم پیچیده می شوند. این یک سطح نرم روی مواد نگهدارنده ایجاد می کند.


فوم پلی اورتان با چگالی بالا رایج ترین پرکننده بالشتک است. هرچه چگالی فوم بیشتر باشد، بالشتک محکم تر خواهد بود. فوم را می توان در الیاف مصنوعی (Dacron) یا پنبه پیچیده کرد تا سطح نشیمن نرم تری داشته باشد. فوم پیچیده شده با داکرون کم هزینه ترین گزینه است، اما طول عمر محدودی خواهد داشت.


اسپرینگ داون نرمی، ساختار فوم و انعطاف پذیری فنرها را با هم ترکیب می کند. فنرهای مارپیچ توسط تکیه گاه های لبه فوم با چگالی بالا احاطه شده اند و سپس همه با لنت های پایین پیچیده می شوند.


منبع: https://www.parkerknoll.co.uk/the-sofa-buying-guide/

Comments

Popular posts from this blog

نحوه انتخاب مبل تختخواب شو

نکات خرید میز ناهار خوری